BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

понедељак, 21. децембар 2009.

Da li bi "fejs" bio "fejs" i da nije plav? - Tijana


FACEBOOK, socijalna mreža na Internetu. Zaštitni znak ovog Internet ostvarenja je slovnog tipa. Bela štampana slova na tamno plavoj pozadini. Jednostavan – manje je više – znak. Da li zbog toga što ga gledam svaki dan ali ovaj logo je potpuno u redu. U slobodnom prevodu „facebook“ znači „lična knjiga“, „knjiga lica“ – tako da je ovaj logo deskriptivan jer opisuje njegovu poentu – koja je predstavljanje, onoga ko to želi, u svetlu kojem on želi (dok ga neko ne taguje ili na srpskom - obeleži na slikama) J. Menjanjem plave boje u sivu, ne dobijamo tako prepoznatljiv znak, čime zaključujem da iako je vrlo jednostavan, taj plavo beli natpis postao je moja svakodnevnica i svaka druga varijanta „nije to - to“. Znak je jednostavan, lako se čita (ko poznaje engleski) i izgovara, a pamti ga i moja baba koliko je već poznat postao! I na „Dnevniku“ ga malo-malo pa spominju – moraću i njoj da napravim nalog J Ovaj znak u svom imenu ne sadrži nikakve jezičke i vizuelne sadržaje koji imaju uvredljiv i nepristojan karakter. Grafički kvalitet je prosečan. Znak ne privlači pažnju koliko popularnost ovog Internet sajta koja sadrži „kupi me“ tj.“registruj se“ efekat.

MYSPACE, socijalna mreža na Internetu. Logo je sastavljen od slovnog i slikovnog znaka. Kao i Facebook i Myspace je plavo bela varijanta. Ali mi on za razliku od prvog kada se prebaci u crno belu boju ne predstavlja nešto drugačije, jer mi oči nisu navikle ni na ovaj prvi pa mi u drugoj boji nije stran. Slovni znak je adresa ovog Internet sajta, gde je ekstenzija „.com“ ispisana ispod glavnog naziva „myspace“ a slikovni znak tri „čikice“ sa leve strane natpisa. Ovaj znak je deskriptivan i u prevodu s engleskog znači „moj prostor“ dakle opisuje prostor u kome možemo da pišemo šta želimo o samima sebi. Znak ne sadrži nikakve jezičke i vizuelne elemente koji mogu da se shvate uvredljivo ili nepristojno. Znak je vrlo moderan i pogodan za 3D animaciju što ga čini dopadljivim. Pogodan je za primenu na raznim predmetima, pa čak i diskretnu primenu gde bismo aplicirali samo slikovni deo znaka.

KRSTARICA, jedan od najstarijih i najpoznatijih srpskih pretraživača. Sećam se da sam 1998.godine dobila prvi računar i internet i da mi je „krstarica“ (sa sve njenom „pričaonicom“) bila „majka“. Zato kažem najstarija. Logo ovog Internet servisa je slovni znak. Korišćene su tri boje: žuta, bela i crna. Bela pozadina, crna slova i na prvom slovu crna pozadina i žuto slovo „K“. Ovaj naziv je metaforički jer na ovom sajtu možemo da nadjemo sve šta nam treba, da „krstarimo“ po celom svetu. Kada se prebaci u crno belu boju ovaj znak ne gubi puno efektivnosti. Baš zbog toga što u njemu preovladavaju crna i bela boja. Znak ne sadrži nikakve jezičke i vizuelne poruke koje bi imale neko ružno, skriveno značenje. Moderan je ali ne i pogodan za 3D animaciju u postejećem obliku. Da npr.u svom znaku sadrži neki brod makar on bio i mali, u tom slučaju znak bi mogao da oživi u 3D animaciji.

BLIC ONLINE, Internet stranica dnevnog lista BLIC. Logo ovog internet sajta sastoji se od slovnog i slikovnog znaka. Oba su metaforička i upućuju na brzinu kojom izveštavaju svoje čitaoce o najnovijim dešavanjima u zemlji i inostranstvu. Slova kojom je ispisan znak su štampana latinična – slovo „B“ je veće od ostalih, i ispisana su belom bojom na crvenoj pozadini. Posle slova „C“ je slikovni znak blica (munje) bele boje, koji prati slovni znak. Ispod ovog natpisa manjim slovima ispisano je „online“ u čemu je i razlika između ovog i logoa štampanog izdanja. „online“ nas upućuje u to da je ovo Internet izdanje i da novosti možemo dobiti brže nego što štampano izdanje stigne u trafike. Pošto je znak dvobojan nije ga teško predstaviti u crno-beloj boji, čime ne gubi na funkcionalnosti. Znak je jednostavan, lako se čita, izgovara i razume. Pogodan je za 3D animaciju jer sadrži sliku bljeska fotoaparata, tako da taj bljesak može da se predstavi verodostojnije nego na papiru. Primenljiv je za upotrebu na raznim aplikacijama. Čak i diskretno, ako samo apliciramo bljesak u crveno-beloj kombinaciji znak bi se brzo identifikovao sa novinama tj. online izdanju novina.

LAKO DO POSLA, online berza poslova. Ovaj logo je plavo bele boje i sastoji se od slovnog i slikovnog znaka. Slovni (gornji) deo „lako do posla“ je ispisan pisanih latiničnim pismom bele boje, a ispod njega svetlo plavom bojom, štampanim malim slovima „online berza poslova“. Sa leve strane ovih natpisa nalazi se belo pero (kao asocijacija na lagano) koje ovaj znak čini metaforičkim, ali naziv sajta je posve deskriptivan jer opisuje način na koji će to doći do zaposlenja. Kada se prebaci u crno belu boju gubi na upadljivosti ali i dalje ne gubi smisao jer je odličan kontrast boja, i slovni i slikovni znak se jasno vidi a to je važno. Znak je moderan, lako se čita, izgovara i pamti. Grafički kvalitet je očigledan, znak prosto sija, odmara i prija očima. Pogodan je za 3D animaciju i prikazivanje na TV-u, samo da se peru da kretanje i znak je već „živ“. Može se koristiti za apliciranje na raznim predmetima, čak i diskretno, tako što bi se izostavio slovni deo znaka i apliciralo samo belo pero na plavoj pozadini. Privlači pažnju i znak jer je dopadljiv ali i sama ideja sajta je privlačna čime znak dobija na važnosti.

0 коментара: