BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

уторак, 15. децембар 2009.

Đorđe Nikolajević – Televizijski znaci


Lisica kriminal, tako bi nekako zvučao prevod ove televizije. Naravno da nećemo prevoditi, jer deo sa nazivom lisica se može shvatiti kao metaforički znak. Znajući istoriju kompanije “FOX”, tj. preuzeto ime od “20th Century Fox”, gde Fox u nazivu predstavlja prezime osnivača prvo kompanije “Fox Film Corporation”, a zatim spajanjem sa kompanijom “Twentieth Century Pictures”, nastaje danas poznata filmska kompanija “20th Century Fox”, nije metaforički deo loga. Druga polovina loga je deskriptivna poruka jer navodi na medijske proizvode koji se prikazuju na toj televiziji. Prvi logo kompanije “FOX” nastao je 1986 godine. po ugledu na “20th Century Fox”. Danas “Fox” ima veliki broj programa različitih sadržaja, jedan od njih je i “FOXCRIME”. Kod svih programa zajedničko je stilizovan deo sa nazivom kompanije, a u nastavku se označava koju vrstu programa emituje. Pored tekstualnog dela znaka ne postoji slikovni deo. Logo “FOXCRIME” postoji u dve varijante. U prvoj varijanti prvi deo loga je siv, a drugi crven. U drugoj varijanti je prvi deo crven, a drugi crn. Kada se koriste siva ili crna u znaku, one imaju indentično značenje. Njihovo značenje oslikava psihološku dramu, tamnu stranu čoveka. Crvena boja u ovom slučaju predstavlja krv. Pored krvi, koristi se u ovoj kombinaciji zbog asocijacije na strast. Oni ovim kombinacijama žele da kažu da su njihovi sadržaji nasilni, sa puno krvi, ali i strasti. Pored toga ove boje se koriste i zbog uočljivosti indentifikatora na televiziji. Kada se koristi u crno-beloj varijanti, prvi znak kao što se vidi na prikazanoj fotografiji nema velike razlike u nijansama. Dok kod drugog znaka je nijansiranje primetno. Koliko je to dizajnerima bilo od važnosti možemo samo da nagađamo. U svakom slučaju i u toj varijanti je primetan i može da se koristi bez straha da neće biti dovoljno vidljiv. Znak je jednostavan,obzirom da poseduje samo dva elementa. Pošto se radi o specijalizovanom kanalu, dovoljno je samo da se naznači njegova specijalnost. Svojom jednostavnošću može da bude simpatičan.




Najpoznatiji logo sigurno. Svi koji vide ovaj logo znaju da se radi o jednoj od najačih muzičkih televizija ikada. Kada je Warner AmEx 1981. najavio da će da pokrene muzičku televiziju, krenulo se u dizajniranje nekog znaka po kom će televizija biti upamćena. Tada je Frank Olinski zajedno sa timom "Manhattan Design" kreirao logo televizije koji je do današnjeg dana u osnovi zadržan. Koliko su bili uspešni govori fleksibilna inovativnost znaka. Napravljen je takav znak da su se elementi znaka mogli menjati bez gubitka celokupnog indentiteta. Jedino što se nije menjalo je stilizovano slovo "M" i nalepljena skraćenica na slovo i slova ispod znaka. Boja slova i pozadine, celokupna pozadina i okruženje znaka je bilo podložno promeni. Znak se, kako smo već naveli, sastoji, u osnovi, od tri elementa. Stilizovano slovo "M" je element koji može biti skraćenica, slikovni deo loga, ali je sigurno postao simbol za muzičku televiziju. Kako napraviti tako jednostavan znak? Koliko je znak jednostavan, toliko je teško doći do takvog rešenja. Drugi deo loga je nalepljena skraćenica za televiziju, dok ispod samog znaka je deskriptivni slovni deo znaka. Pored toga što su uspeli da naprave takav znak prilagodljiv bilo kom pravcu muzike, uspeli su da ugrade i nenametljiv opis televizije. Znak je zakonom zaštićen i postoji oznaka za nagalašavanje zaštite. Boja je lement koji se prema potrebi televizije vrlo brzo menja, tako da možemo da zakljućimo da su boje MTV-a sve boje spektara. Boja je nešto što nije prepoznatljiv element kod MTV-a. Kako dobro izgleda u crno - beloj varijanti tako dobar izgled ima i sa tri, pa čak, i četiri boje. Pored eksperimentisanja sa bojama, postojanost znaka (oko 28 godina) dokazuje da je moderan bez obzira na promenu stila. Jedna od najprestižnijih nagrada za muzičko - scensko delo nosi naziv ove nagrade. Ovo je sve dokaz dobro dizajniranog, i iz ove perspektive dugotrajnog, logotipa.

Svakako najpoznatija svetska informativan mreža. Ona je to postala zahvaljuju?i ?injenici da je prva emitovala vesti 24 sata, što je u to vreme bilo nezamislivo. I pored toga, logotip CNN-a zauzeo je značajno mesto u korporativnom svetu. Zbog svog mesta i stečenog imidža, logo se nije menjao godinama. Nakon svog nastanka ubrzo je postao svetski lider u svetu sa ogromnim uticajem. 1999 godine. CNN počinje da kreira nove znakove za svoju internacionalnu mrežu. Nova serija logotipa CNN-a očito oslikava moć i inovaciju. Logo CNN-a nastao je kao skraćenica "kablovske mrežne vesti", odnosno u izvornom obliku "Cable News Network". Stilizovanjem slova u skraćenici dobili smo u jednom znaku istovremeno i tekstualnu, i slikovnu formu loga. Stavljanjem loga izvan konteksta ne bih mogli zaključiti o čemu je reč. Ovo je možda i najskromniji dizajn logotipa. Vrlo malo elemenata je uključeno, spojeni su i znak i slika i korišćenje dve boje. Ovakav logo je dokaz da najjednostavnija stvar može biti istovremeno elegantna, ekskluzivna i nezamenljiva. Upravo su to poruke koje znak treba da prenese svom auditorijumu. Oni govore mi smo jednostavni, dajemo vam ekskluzivne vesti, elegant u obračanju i sigurno nezamenjivi. Osim toga, logo poseduje takvu strukturu da nametne autoritet, istrajnost i kredibilitet velik mreže. U ovakvim delatnostima medija navedene osobine su nekada od presudne važnosti da steknete poverenje određenog auditorijuma. Boja loga se nije menjala. Kada je nastao logo pažljivo se birala boja radi dodatnog pojačavanja utiska o televiziji. Kako sam i ranije navodio, crvena boja je dovoljno dobrog intenziteta da se vidi jasno u svim okolnostima, i na svim podlogama. Crvena boja u ovom slučaju pojačava osećaj autorativnosti, a tu je da prikaže preduzetničku i korporacijsku sveprisutnost, kao i prisutnost njihovih servisa. Zbog svoje jednostavnosti znak poseduje određenu dozu diskrecije. Zbog toga što može da bude diskretan poseduje ogromnu prednost da se nađe na različitim objektima. Jednostavnost sa sobom donosi da znak uvek može da bude u modi.

0 коментара: