BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

петак, 4. децембар 2009.

Jovana Svilokos Zaštitni znaci


Svakodnevno se susrećemo sa raznim zaštitnim znacima mnogobrijnih prehrambenih proizvoda, kozmetičkih proizvoda, firmirane garderobe, obuće i nakita, i kompanija različitih poslovnih delatnosti. Većine tih zaštitnih znakova nismo ni svesni, ali veliki broj njih zapazimo, neki nam se dopadnu i vežemo se za njih dok neke druge uopšte ne preferiramo iako se svakodnevno srećemo sa njima. Naravno sve je to uslovljeno našim ukusom, preferencijama, obrazovanjem i okolinom u kojoj živimo kao i trenutnom ponudom različitih brendova. Svakom od nas zaštitni znaci različito okarakterišu jedan dan našeg života. Iz ovog mog foto dnevnika sa zaštitnim znacima sa kojima se ja svakodnevno susrećem možete saznati mnogo o meni. Možete saznati šta volim da jedem, koju kozmetiku koristim, koji TV rado gledam, koje sajtove najčešće posećujem, gde kupujem, kakvu garderobu volim i još mnogo toga. Zaštitni znaci su važan deo našeg života i zato sve kompanije bez obzira na to šta proizvode troše veliki novac i napor da njihov znak bude poseban, privlačan i prepoznatljiv u moru drugih zaštitnih znakova. Preko zaštitnog znaka kompanija nam govori kome su namenjeni proizvodi ili usluge koje nam ona nudi, odnosno koju vrstu klijenata želi da privuče. Kupujući proizvod određenog zaštitnog znaka mi se poistovećujemo sa grupom ljudi koja takođe kupuje takvu vrstu proizvoda i imamo osećaj pripadnosti određenoj društvenoj grupi koja ima slična interesovanja i potrebe. Zaštitni znaci stvaraju nove društvene grupe, sa novom kulturom i novim sistemom vrednosti. Trenutno aktuelna grupa ljudi "Air max" koji nose patike air max koje su po meni na izgled veoma ne dopadljive i služe samo za trening jer imaju vazdušni đon koji stvara osećaj udobnosti. Čak postoji grupa na nezaobilaznom Facebook-u "Ako si nabacila Air Max ne znači da si riba" :-) Ova grupa je nastala iz razloga što ih nosi masa ljudi u svim mogućim prilikama i u svim mogućim odevnim kombinacijama samo što je to trenutno navodno "IN". Ono što je sigurno, zaštitni znaci prodaju proizvode i stvaraju profit, stvaraju brendove i obeležavaju različite generacije.

0 коментара: