BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

понедељак, 21. децембар 2009.

Koliko je na TV ekranima bitna boja?? - Tijana



PINK, televizija sa nacionalnom frekvencijom. Logo ove televizije je slovni i slikovni znak. Slova kojima je ispisan znak „PINK“ su bele boje, na roze pozadini. Metaforički ovaj znak opisuje zabavu, veselje, razbibrigu, šarenilo – sve ono što čini većinu programa ove televizije. Pretvaranjem roze logoa u starinski (sepia) model dobijamo veliku razliku. Neupadljiv i neprimetan znak, koji ne bode oči i ne „vrišti“ šarenilom. Stoga, efektnost ovog znaka moguća je samo na tom mediju za koji je i namenjena. Znak ne sadrži nikakve vizuelne ili jezičke sadržaje koji bi mogli da uvrede nekog. Grafički kvalitet znaka je dobar, lako se čita, izgovara i razume. I dugotrajan je jer traja već više od 15 godina a nije imao nikakvih izmena od kad je nastao.


B92, televizija sa nacionalnom frekvencijom. Logo ove televizije je slovni i slikovni znak. Ovaj znak je kombinacija skraćenice i deskripcije. Slovo „B“ je skraćenica za Beograd, kao glavni grad Srbije i mesto iz kog je ova televizija, a „92“ nam ukazuje na frekvenciju na kojoj se nekada nalazio radio B92. Pošto se radio više ne nalazi na ovoj frekvenciji za ovaj znak možemo reći i da je napravljen od postojećeg imena. Slikovni znak ovog logoa su tri horizontalne crte između slova „B“ i „92“ koje podseća na slovo „E“ pa se tako i čita à BE92. Prebacivanjem ovog znaka u crno-belu boju dobijamo manje upadljiv i manje efektan znak. Primenljiv je za apliciranje na raznim predmetima. Znak je jednostavan ali opet moderan, ima efekat „kako se ja toga nisam setio“ – mislim na znak tj.slovo „E“. Lako se izgovara, čita i razume. Privlači pažnju, lako se prepoznaje, ne sadrži nikakve jezičke i vizuelne (neverbalne) poruke koje imaju uvredljivo i nepristojno značenje. Mislim da kada bi diskretno pokušali da ga apliciramo na neki predmet, to mogli da učinimo i samo sa tim znakom (slovom) „E“ jer ono čini da ova televizija bude lako prepoznata. U 3D animaciju bi mogli da ga prebacimo tako što bi se te tri linije slova „E“ poistovetile sa nekim objektima, telima koje u sebi sadrže najmenje 3 horizontalne linije. Npr.roletne za prozore, uz tekst „ne živite više u mraku“.

RTS1, prvi program javnog servisa Srbije. Iako se na TV ekranima pojavljuje jedan logo, pravi logo javnog servisa je njegov prvobitni. Taj logo se može videti pred početak dnevnika ali i na svim mestima gde se javni servis „potpisuje“ kao sponzor, organizator i slično – nigde se ne piše taj novi, moderniji, znak plave boje sa belim slovima „RTS“ ispisanim ćiriličnim pismom i (iznad slova) velikim brojem „1“ kao oznake prvog kanala. Originalni logo je sastavljen od slovnog i slikovnog znaka. Znak sadrži četiri boje: belu, sivu, plavu i crvenu. Slikovni znak predstavlja elipsa iz slova tj.naziva televizije RTS (takođe ćiriličnim pismom) koja je sive boje, a slova su bela. Ispod slova su jedna do druge, horizontalno poređane tri crtice, u bojama srpske zastave. Zbog velike većine sive i bele boje koje su zastupljene na ovom logou, on ne gubi previše upadljivosti i upečatljivost kada se prebaci u crno-belu boju – čime zaključujem da je to pristojno idejno rešenje za ovakav tip logo znaka. Ovaj znak predstavlja skraćenicu punom naziva televizije – Radio Televizija Srbije. Pravi znak, stariji, nije moderan, ali je prepoznatljiv, većina nas zna da je javni servis ranije imao takvu oznaku prvenstveno jer je bio jedini kanal, kasnije posle pojave komercijalnih televizija, javni servis gubi monopol koji je imao ali znak i dalje ostaje ono zbog čega prepoznajemo da je to javni servis naše zemlje. Znak je dugotrajan, traje još uvek iako ima zamenu za „televizijsko predstavljanje". Ovaj znak je već oživeo u 3D animaciji tako što crtice u bojama zastave nailaze na „stub“ znaka i zauzimaju svoje mesto. Znak ne sadrži nikakve uvredljive i nepristojne skrivene sadržaje. Lako se čita, izgovara, pamti i primenjuje za aplikaciju na raznim predmetima.

MTV, muzička televizija. Zaštitni znak je slovni iako tip tih slova može da predstavlja i slikovni znak. Veliko „M“ preko kojeg prelazi manji ispis „TV“ vrlo lako je prepoznatljivo. Ovaj znak je menjao svoje boje, pozadine ali glavna ideja je uvek ostajala, naglasak na „M“ što znači muzika i TV što znači televizija. Dakle, ovaj znak jeste skraćenica od MUSIC TELEVISION. Zbog specifičnog izgleda slova ovaj znak ne gubi smisao pretvaranjem u crno beli jer njega „nose“ slova a ne boja. Ovaj znak je prepoznatljiv većini ljudi, lako se čita, izgovara i pamti i pogodan je za apliciranje na raznim predmetima. Kada bi pokušali diskretno da ga predstavimo, manji deo znaka tj.“TV“ bi bio toliko mali da bi skoro i neprimetan bio, čime bi znak izgubio na značenju. Pogodan je za 3D animaciju, moderan je jako, nije dosadan a tome doprinosi redovno osvežavanje znaka, menjanjem boja i slično. Vrlo je dopadljiv, naročito publici koja prati ovu televizuju, dakle mlađoj populaciji. Ne sadrži nikakve neverbalne znake koji mogu imati nepristojno i uvredljivo značenje. Znak ima visok grafički kvalitet i „sjaj“.

VH1, muzička televizija. Video Hits 1à VH1. Skraćenica. Ovaj logo je slikovni i slovni znak. Sastoji se od dva nakrivljena kvadrata, od kojih je desni prazan a u levom je ispisan naziv televizije – VH1. Levi kvadrat je roze boje, preko kog su ispisana slova, žuto „V“ na kojem je levi deo slova produžen narandžastom slikom koja asocira na vatru, zeleno slovo „h“ i plavi znak obrnut broj 1. Desni kvadrat je narandžaste boje i na njemu ne piše ništa. Znak je vrlo zanimljiv, raznobojan, veseo ali kada se prebaci u crno-belu boju, razlike u bojama su malo vidljive što ovaj znak čini slabo čitljivim što je ne prihvatljivo za takav medij. Znak se (u originalu) izgovara „vi ejdž van“ što ljudi koji ne poznaju engleski jezik to ne mogu znati pa ga npr.ljudi iz Srbije (po Vuku) izgovaraju „v h jedan“ ili „v h i“ ako ne prepoznaju obrnutu jedinicu. Znak je pristojan, ne sadrži nikakva skrivena značenja. Primenljiv je za apliciranje na raznim predmetima. Moderan je ali i retro zbog klasične tipografije. Ima visok nivo grafičkog kvaliteta, odličnu kompoziciju boja i pogodan je za 3D animaciju. Dopadljiv je i privlači pažnju jer je šaren, veseo i šalje prijatnu poruku - muzika pre svega.

0 коментара: