BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

понедељак, 21. децембар 2009.

Da li su dnevne novine upečatljive i kada je njihov logo u crno-beloj boji? - Tijana



COSMOPOLITANčasopis za modernu ženu. Logo ovog časopisa je transparentan slovni znak, što znači da njegova boja ne čini logo već samo tip slova. Velika štampana latinična slova ispisana, u svakom broju, na različitoj podlozi i u različitoj boji, čine da ovaj časopis bude lako prepoznatljiv na prodajnim mestima. Ovaj znak je metaforički jer ženi koja čita ove novine pripisuju osobine kosmopilitskog grada. „Velik“, raznovrstan, svestran, živ, pun, savremen.. Znak nema standardnu kombinaciju boja, tako da je apsolutno prihvatljiv i u crno-beloj boji, baš zbog toga je primenljiv za apliciranje na raznim predmetima. Znak je jednostavan, lako se čita, izgovara i razume. Nije toliko privlačan koliko je već sad postao prepoznatljiv, tako da pažnju privlače osobe koje su na naslovnoj strani i one poručuju „kupi ove novine“. A grafički kvalitet i „sjaj“ naslovnice još više doprinose tome što znači da dopadljivost ovog časopisa nije u znaku već naslovnoj strani i osobi koja se nalazi na njemu. Znak je pristojan, nema nikakvog skrivenog značenja niti uvredljivog sadržaja. Pošto je znak samo slovni nije primenljiv kao 3D animacija.

BLIC – dnevni list. Logo ovog lista sastoji se od slovnog i slikovnog znaka. Oba su metaforička i upućuju na brzinu kojom izveštavaju svoje čitaoce o najnovijim dešavanjima u zemlji i inostranstvu. Slova kojom je ispisan znak su štampana latinična – slovo „B“ je veće od ostalih, i ispisana su belom bojom na crvenoj pozadini. Posle slova „C“ je slikovni znak blica (munje) bele boje, koji prati slovni znak. Pošto je znak dvobojan nije ga teško predstaviti u crno-beloj boji, čime ne gubi na funkcionalnosti. Rekla bih da ga slikovni znak čini prepoznatljivim, ma u kojoj boji on bio. Primenljiv je za upotrebu na raznim aplikacijama. U pitanju je dnevna štampa, koja se štampa na vrlo lošem papiru tako da grafički kvalitet znaka nikako ne može da bude primetan. Znak je jednostavan, lako se čita, izgovara i razume. Pogodan je za 3D animaciju jer sadrži sliku bljeska fotoaparata, tako da taj bljesak može da se predstavi verodostojnije nego na papiru.

24 SATA – dnevni list. Logo ovog lista je slovni dvobojni znak. Bela slova na narandžastoj podlozi jednostavna su za štampanje i u crno-beloj boji, što znači da je ovaj znak prepoznatljiv po tipu i rasporedu slova i brojeva. Naravno, njegova upečatljiva i neobična narandžastvo-bela kombinacija najviše privlači pažnju ali ovaj znak je takođe prihvatljiv u crno-beloj kombinaciji. Ovaj logo je metaforički jer u listu 24sata možemo da čitamo novosti koje su se desile u prethodnom danu, tj.u prethodnih 24sata. Primenljiv je za upotrebu na raznim aplikacijama, ali njegov grafički kvalitet ne može da dođe do izražaja jer se štampa na lošem papiru – nema „sjaj“. Znak je jednostavan, lako se čita, izgovara i razume. Ne sadrži nikakav neverbalni znak, nije uvredljiv. Drugačiji je od drugih jer u svom nazivu sadrži broj, uglavnom dnevni listovi su jedna reč. Znak u svom pravom obliku nije pogodana za 3D animaciju, ali kada bi se predstavljao na TV-u mogao bi da se prikaže sat i kazaljke kako ubrzano obrću krug i na taj način predstavljaju 1 dan tj. 24 sata.

MIOKO – revija za ekologiju medija. Logo ove revije je skraćenica reči Mediji I OKOlina“. Iako nije knjiga, ova revija na naslovnoj strani sadrži samo svoj naziv čime je ovaj znak jako primetan, vidljiv, upadljiv, nimalo diskretan a nadasve i dopadljiv. Sva slova ovog logoa su stilizovana. Preovladava bela boja, a ubačeni su i zeleni detalji kao simbol ekologije, okoline. Ova periodika izlazi četiri puta godišnje i namenjena je stručnjacima u medijima i onima koji kritički posmatraju medije i okolinu. Nije velika razlika između zaštitnog znaka u boji i crno beloj kombinaciji jer je većina istog već u crno beloj boji ali pretvaranjem u crno-belu boju gubi na grafičkom kvalitetu koji je vidan u redovnoj, color varijanti. Znak je jako dopadljiv, zbog svoje neuobičajenosti. Primenljiv je za apliciranje na različitim predmetima. Lako se čita iako ima specifačnu tipografiju mada se baš i ne razume, ako ne vidimo šta sitnim slovima ispod naziva piše ne bismo predpostavili da je u pitanju časopis o medijima. Meni liči na neki japansko ime J Primenljiv je za 3D animaciju jer stilizovano slovo „K“ liči na oči i usta a to bi moglo da se pretvori u neku animaciju. Zbog svoje specifičnosti sadrži faktor X tzv. faktor „kupi me“.

LINK – časopis za profesionalce u medijima. Logo ovog časopisa je slovni (i slikovni) znak bele boje ispisan na bordo pozadini. Slova su štampana, latinična, prvo slovo reči, „L“ , je veće od ostalih. Znak je dvobojan što ga dalje čini pogodnim za crno-belu reprodukciju. Ovaj znak je metaforički, reč „LINK“ na engleskom jeziku znači „VEZA“ à veza između čitaoca i medija. Ovaj naziv je upotpunjen povezivanje prvog i poslednjeg slova reči „LINK“ na vrhu, u jednu (belu) liniju koja se pruža celom gornjom ivicom časopisa. Čitanjem slova koja su izuzeta iz te „veze“, dobijamo reč „IN“ koja poručuje upoznavanje sa najnovijim trendovima iz ove branše. Znak se lako čita, izgovara a njegovo značenje razumeju poznavaoci engleskog jezika. Ne sadrži nikakve jezičke i vizuelne znake koje imaju uvredljivo značenje. Znak nije baš privlačan, meni se lično ne dopada najviše zbog kompozicije boja, tamno crvena-bordo nije nikako upadljiva, jednolična je i ne privlači moju pažnju. Sam znak mi i nije toliko upadljiv jer u prvom planu vidimo osobu koja je na naslovnoj strani. Pogodan je za 3D animaciju na taj način da linija, koja spaja prvo i poslednje slovo reči, dobije kretanje.

0 коментара: