Zaštitni znak globalne TV stanice „Discovery“ se sastoji od slovnog i slikovnog znaka. Slovni znak je metaforičko ime discovery, jer prevedeno na srpski jezik predstavlja otkriće ukazujući nam na prirodu emisija koje emituje ovaj TV kanal koji emituje dokumenterne emisije iz celog sveta. Slikovni deo znaka je globus koji je sastavni deo početnog slova zaštitnog znaka i predstavlja postojeći znak, jer nema veze sa vrstom delatnostiu kojom se „Discovery“ bavi, nego samo ukazuje na to da je to svetska TV stanica. Znak je veoma vidljiv i njegov grafički kvalitet omogućava njegovu brzu identifikaciju. Forma znaka prati funkciju, znak nije primenljiv na svim poželjnim aplikacijama zbog šarenila slikovnog znaka globusa. TV „ Discovery“ je proizvod dostupan javnosti i samim tim je zkonski zaštićen, tako da postoji mogucnost konflikta oko zastite znaka. Jednostavan je i lak za razumevanje, privlači i održava pažnju. Više je nego pristojan i ne sadrži nikakve ni vizuelne ni jezičke elemente koji bi doprineli drugačijem prenošenju poruke, jer globus i otkriće ne mogu da asociraju na negativno i zlonamerno. Ne koristi standardne boje i ne zadovoljava osnovno pravilo o ekonomskom korišćenju malog broja boja i standardnih boja. On dobro funkcioniše kao crno-bela reprodukcija i bio bi prepoznatljiv kao takav, jer je vrlo jednostavan i prepoznatljiv. Znak je deskriptivan, jer opisuje prirodu usluga koje „Discovery“ nudi. Ton znaka je prigodan i u skladu sa marketing strategijom koja poručuje da ako želimo da se edukujemo, pratimo kvalitetan dokumentarni program i budemo u toku sa otkrićima u svetu, treba da pratimo „Discovery“. Znak je veoma moderan i ima visok nivo grafičkog kvaliteta. Dugotrajan je i sadrži velikim slovima poruku „kupi me“, odnosno, „gledaj me“. Znak bi bio primenljiv kao animacija na televiziji i filmu jer je zaštitni znak Tv stanice i lako bi se mogao prevesti u 3D. Reč discovery se lako izgovara na relevantnom tržištu, jer je ime na engleskom jeziku kao najčešće korišćenom u većini zemalja u svetu, tako da ne zvuči kao opscena ili neželjena. „Discovery“ je audio-vizuelni medij i znak se može dovesti u vezu sa zvukom ili muzikom koja ga prati tokom samopromocije. Znak se ne koristi diskretno i veoma je vidljiv. Meni se veoma dopada, zanimljiv je i simboličan.
Zaštitni znak prvog programa javnog servisa Vojvodine TV stanica „RTV1“ se sastoji od slovnog znaka i slikovnog znaka. Slovni znak je skraćenica od Radio televizija vojvodine ispisana na ćirilici, jer je javni servis, dok slikovni znak predstavlja postojeći znak kruga i broja 1 koji nemaju nikakvu vezu sa vrstom posla ovog javnog servisa, ali značenje može biti dvojako. Slovni znak može ukazivati na savršenost, jer je krug najsavršeniji geometrijski oblik, ali krug i broj 1 mogu značiti prednost ili neko prvo mesto. Znak je veoma vidljiv i njegov grafički kvalitet omogućava njegovu brzu identifikaciju. Forma znaka prati funkciju, znak je primenljiv na svim poželjnim aplikacijama zbog svoje jednostavnosti. TV „RTV1“ je proizvod dostupan javnosti i samim tim je zkonski zaštićen, tako da postoji mogucnost konflikta oko zaštite znaka. Jednostavan je i lak za razumevanje, privlači i održava pažnju. Pristojan je i ne sadrži nikakve ni vizuelne ni jezičke elemente koji bi doprineli drugačijem prenošenju poruke, jer predstavlja jednostavnu skraćenicu. Koristi standardne boje i zadovoljava osnovno pravilo o ekonomskom korišćenju malog broja boja i standardnih boja. On dobro funkcioniše kao crno-bela reprodukcija i bio bi prepoznatljiv kao takav, jer je vrlo jednostavan i prepoznatljiv. Znak nije deskriptivan, jer ne opisuje prirodu usluga koje „RTV1“ nudi. Ton znaka prigodan i u skladu je sa marketing strategijom koja poručuje „gledajte nas mi smo ozbiljna televizija sa dugogodišnjom tradicijom i poverenjem“, Znak je nije moderan iako postoji tek tri godine i nema visok nivo grafičkog kvaliteta. Videćemo da li je dugotrajan kao prethodni znak „NS“. Znak bi bio primenljiv kao animacija na televiziji i filmu jer je zaštitni znak TV stanice i lako bi se mogao prevesti u 3D. Reč RTV se lako izgovara na relevantnom tržištu, jer predstavlja jednostavnu skraćenicu, tako da ne zvuči kao opscena ili neželjena. „RTV1“ je audio-vizuelni medij i znak se može dovesti u vezu sa zvukom ili muzikom koja ga prati tokom samopromocije. Znak se ne koristi diskretno i veoma je vidljiv. Meni se dopada, jer iako je jednostavan i nezanimljiv, mnogo je bolji od prethodnog zaštitnog znaka.
Urbano +moderno + muzika + glamurozno + ekskluzivno = MTV. Zaštitni znak globalne TV stanice „MTV““ se sastoji od slovnog znaka koji čini skraćenica od punog naziva Music television. Znak je veoma vidljiv i njegov grafički kvalitet omogućava njegovu brzu identifikaciju. Forma znaka prati funkciju, znak je primenljiv na svim poželjnim aplikacijama, jer postoje različite varijante znaka prilagođene različitim aplikacijama. TV „MTV“ je proizvod dostupan javnosti i samim tim je zakonski zaštićen, tako da postoji mogucnost konflikta oko zaštite znaka. Jednostavan je i lak za razumevanje, privlači i održava pažnju. Više je nego pristojan i ne sadrži nikakve ni vizuelne ni jezičke elemente koji bi doprineli drugačijem prenošenju poruke, jer predstavlja jednostavnu skraćenicu. Koristi crno-belu reprodukciju i zadovoljava osnovno pravilo o ekonomskom korišćenju malog broja boja i standardnih boja. On dobro funkcioniše kao crno-bela reprodukcija, koristi se često kao takav i veoma je prepoznatljiv. Znak je deskriptivan, jer opisuje ono što „MTV“ nudi, a to je muzika, što je naglašeno velikim i nametljivim slovom M. Ton znaka je prigodan i u skladu sa marketing strategijom koja poručuje „gledajte nas i budite informisani i u toku sa muzičkim trendovima“. Znak je veoma moderan i ima visok nivo grafičkog kvaliteta. Dugotrajan je iako se konstantno modifikuje i sadrži velikim slovima poruku „kupi me“, odnosno, „gledaj me“. Znak bi bio primenljiv kao animacija na televiziji i filmu, jer je zaštitni znak TV stanice i lako bi se mogao prevesti u 3D. Reč MTV se lako speluje na relevantnom tržištu, jer je ime na engleskom jeziku kao najčešće korišćenom u većini zemalja u svetu i vezuje se samo za kvalitetnu i modernu muziku, tako da ne zvuči kao opscena ili neželjena. „MTV“ je audio-vizuelni medij i znak se može dovesti u vezu sa zvukom ili muzikom koja ga prati tokom samopromocije. Znak se ne koristi diskretno i veoma je vidljiv. Veoma je dopadljiv, jer deluje moderno, pozitivno i urbano.
„Fashion“ TV, kada prebacim na taj kanal zaboravim koje je doba dana :-) Zaštitni znak globalne TV stanice „Fashion““ se sastoji od slovnog i slikovnog znaka. Slovni znak je skraćenica koju čini početno slovo naziva ove globalne televizije. Slikovni znak se sastoji od stilizovanog dijamanta i predstavlja postojeći znak koji je preuzet, jer dijamant nema nikakve veze sa uslugama koje nudi „Fashion“. Znak je veoma vidljiv i njegov grafički kvalitet omogućava njegovu brzu identifikaciju. Forma znaka prati funkciju, znak je primenljiv na svim poželjnim aplikacijama, jer postoje različite varijante znaka prilagođene različitim aplikacijama. Tv „Fashion“ je proizvod dostupan javnosti i samim tim je zakonski zaštićen, tako da postoji mogucnost konflikta oko zaštite znaka. Jednostavan je i lak za razumevanje, privlači i održava pažnju. Više je nego pristojan i ne sadrži nikakve ni vizuelne ni jezičke elemente koji bi doprineli drugačijem prenošenju poruke, jer se dijamanti vezuju samo za nešto retko, lepo i skupoceno. Koristi jednu nestandardnu boju i ne zadovoljava osnovno pravilo o ekonomskom korišćenju malog broja boja i standardnih boja. On dobro funkcioniše kao crno-bela reprodukcija, koristi se često kao takav i veoma je prepoznatljiv. Znak je deskriptivan, jer opisuje ono što „Fashion“ nudi, a to je glamur, sjaj i raskoš. Ton znaka je prigodan i u skladu sa marketing strategijom koja poručuje „gledajte nas i budite informisani, neponovljivi, blistavi, lepi, sexi mršavi i u trendu“ :-) Znak je veoma moderan i ima visok nivo grafičkog kvaliteta. Dugotrajan je iako se konstantno modifikuje i sadrži velikim slovima poruku „kupi me“, odnosno, „gledaj me“. Znak bi bio primenljiv kao animacija na televiziji i filmu, jer je zaštitni znak TV stanice i lako bi se mogao prevesti u 3D. Reč fashion se lako izgovara na relevantnom tržištu, jer je ime na engleskom jeziku kao najčešće korišćenom u većini zemalja u svetu i vezuje se samo za pozitivne stvari, tako da ne zvuči kao opscena ili neželjena. „Fashion“ je audio-vizuelni medij i znak se može dovesti u vezu sa zvukom ili muzikom koja ga prati tokom samopromocije. Znak se ne koristi diskretno i veoma je vidljiv. Veoma je dopadljiv, jer deluje luksuzno, moćno i glamurozno.
Zaštitni znak nacionalne TV stanice „Fox“ se sastoji od slovnog znaka. On predstavlja postojeće ime, jer je fox engleska reč koja u prevodu na srpski jezik predstavlja lisicu i nema nikakve veze sa prirodom posla ili uslugama ove TV stanice. Znak je veoma vidljiv i njegov grafički kvalitet omogućava njegovu brzu identifikaciju. Forma znaka prati funkciju, znak je primenljiv na svim poželjnim aplikacijama zbog svoje jednostavnosti. Tv „Fox“ je proizvod dostupan javnosti i samim tim je zkonski zaštićen, tako da postoji mogucnost konflikta oko zaštite znaka. Jednostavan je i lak za razumevanje, privlači i održava pažnju. Pristojan je i ne sadrži nikakve ni vizuelne ni jezičke elemente koji bi doprineli drugačijem prenošenju poruke, jer lisice obično ne asociraju na negativno i zlonamerno. Koristi jednu standardnu boju i zadovoljava osnovno pravilo o ekonomskom korišćenju malog broja boja i standardnih boja. On dobro funkcioniše kao crno-bela reprodukcija i bio bi prepoznatljiv kao takav, jer je vrlo jednostavan i prepoznatljiv. Znak nije deskriptivan, jer ne opisuje prirodu usluga koje „Fox“ nudi. Ton znaka nije prigodan i nije u skladu sa marketing strategijom koja treba da poručuje „gledajte nas“, dok „Fox“ poručuje „nama se znak fox jednostavno dopada i zato se tako zovemo“. Znak nije moderan i nema visok nivo grafičkog kvaliteta. Mislim da neće biti dugotrajan i ne sadrži poruku „kupi me“, odnosno, „gledaj me“. Znak bi bio primenljiv kao animacija na televiziji i filmu jer je zaštitni znak TV stanice i lako bi se mogao prevesti u 3D. Reč fox se lako izgovara na relevantnom tržištu, jer je ime na engleskom jeziku kao najčešće korišćenom u većini zemalja u svetu, tako da ne zvuči kao opscena ili neželjena. „Discovery“ je audio-vizuelni medij i znak se može dovesti u vezu sa zvukom ili muzikom koja ga prati tokom samopromocije. Znak se ne koristi diskretno i veoma je vidljiv. Meni se dopada i to upravo zbog svoje jednostavnosti.
0 коментара:
Постави коментар