BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

среда, 16. децембар 2009.

Jovana Svilokos-zaštittni znaci web stranica


Oficijalni sajt grupe Van Gogh, ah:-) Prvi bookmark u browser-u i web stranica koju najčešće posećujem. Nadam se da u analizi zaštitnog znaka ove web stranice nećete osetiti moju pristrasnost :-) Zaštitni znak Van gogh je slikovni i slovni znak. Trenutno se sastoji od ličnog imena i prezimena poznatog holandskog slikara Van Gogha i stilizovanog šešira koji ispunjava unutrašnjost slova O. Naglašavam trenutno, jer se znak menja sa svakim novim albumom i novom turnejom u okviru tog albuma. Prethodni znak je umesto šešira imao uho koje krvari i asocira na preminulog slikara koji je sam sebi odsekao uho. Slikovni znak, odnosno šešir je metaforički znak jer je slikar Van Gogh nosio slamati šešir da ga zaštiti od sunca dok je slikao u polju. Znak je veoma vidljiv i njegov grafički kvalitet omogućava njegovu brzu identifikaciju. Forma znaka prati funkciju, znak je veoma primenjiv na svim poželjnim aplikacijama, jer postoje različite varijante ovog znaka prilagođene različitim aplikacijama. Web stranica „Van Gogh“ je proizvod dostupan javnostii i samim tim je zkonski zaštićen, tako da postoji mogucnost ponovnog konflikta oko zaštite znaka. Kažem ponovnog, jer su napravili lažni oficijalni facebook profil frontmena benda i plasirali lažne informacije koje je navodno frontmen lično pisao. Jednostavan je i lak za razumevanje, privlači i održava pažnju iako više značenjem reči van gogh za koju se vezuju određeni atributi kao što su lucidnost, posebnost, bunt, istrajnost, nešto što je neshvaćeno, ali iznad svega kvalitet i neprocenjiva vrednost. Više je nego pristojan i ne sadrži nikakve ni vizuelne ni jezičke elemente koji bi doprineli drugačijem prenošenju poruke. Ni u jednom tekstu nisam pronašla da se lično ime Van Gogh koristi u nekom negativnom kontekstu. Koristi crno-belu reprodukciju i zadovoljava osnovno pravilo o ekonomskom korišćenju malog broja boja i standardnih boja. On dobro funkcioniše kao crno-bela reprodukcija, jer je vrlo jednostavan i prepoznatljiv. Znak je deskriptivan opisuje bend i muziku koju stvara grupa Van Gogh. Ovu vezu ću vam najbolje objasniti citiranjem odgovora na pitanje „zašto van gogh?“, koje je novinarka postavila frontmenu benda u jednom intervjuu iz 2003. godine, a on glasi : Predstavlja mi zadovoljstvo sve što je u domenu kreacije i umetnosti. Kod Van Goga me je fascinirala njegova lucidnost i genijalnost. Smatram da je to umetnik bez ograda, granica, jednom rečju vanvremenski. On je sklapao boje na način koji se meni dopada, dok su ih drugi slikari isuviše racionalno koristili. Van Gogova dela su bezvremenska: u njegovo vreme ljudi nisu razumeli poruku koje su nosile njegove slike. Ljudi nisu bili dovoljno zreli za njih. Ton znaka je prigodan i u skladu sa marketing strategijom koja poručuje da ako hoćemo da budemo posebni, nesvakidašnji, slobodni i uslovno rečeno buntovnici u ovom svetu šunda i kiča treba da slušamo Van Gogh :-) Znak je veoma moderan, jer se konstantno menja i modernizuje. Ima visok nivo grafičkog kvaliteta, jer dosta ulažu u izradu svake varijante zaštitnog znaka van gogh. Sadrži velikim slovima poruku „kupi me“, stalno menjajući znak koji prilagođavaju situaciji i auditorijumu, želeći da pokažu da su inovativni i u skladu sa trendovima, a opet isti, zadržavajući osnovnu tipografiju slovnog zaštitnog znaka. Znak je primenljiv kao animacija na televiziji i filmu, što možemo videti iz muzičkih spotova benda, a možda bi se mogao prevesti i u 3D. Lično ime Van Gogh se lako izgovara na relevantnom tržištu, jer je ime na engleskom jeziku kao najčešće korišćenom u većini zemalja u svetu, tako da ne zvuči kao opscena ili neželjena reč, koristi se u krajnje pozitivnom kontekstu i predstavlja veoma poznato ime širom sveta. Znak se može dovesti u vezu sa zvukom ili muzikom, jer sajt muzičke grupe parti muzika benda što je u skladu sa marketing strategijom, jer promoviše bend. Znak se koristi diskretno, nije nametljiv i zauzima samo gornji levi deo web stranice. Meni se veoma dpada, ali to je naravno moje SUBJEKTIVNO mišljenje.




Zaštitni znak oficijalnog sajta „SBB“ je slovni i slikovni grafički znak. Slovni znak je skraćenica SBB od Serbia broadbrend (Srpske kablovske mreže) , dok je slikovni znak metaforički i predstavlja stilizovane talase koji predstavljaju talase kojima „SBB“ pruža usluge svojim korisnicima. Znak je veoma vidljiv i njegov grafički kvalitet omogućava njegovu brzu identifikaciju. Forma znaka prati funkciju, znak je veoma primenjiv na svim poželjnim aplikacijama, jer je apliciran na sve usluge ovog kablovskog provajdera. Web stranica „SBB“ je proizvod dostupan javnostii i samim tim je zkonski zaštićen, tako da postoji mogucnost konflikta oko zaštite znaka. Jednostavan je i lak za razumevanje, privlači i održava pažnju. Više je nego pristojan i ne sadrži nikakve ni vizuelne ni jezičke elemente koji bi doprineli drugačijem prenošenju poruke, jer stilizovani talasi ne asociraju na ništa negativno. Koristi dve standardne boje i zadovoljava osnovno pravilo o ekonomskom korišćenju malog broja boja i standardnih boja. Koristeći belu i plavu boju kreator zaštitnog znaka ukazuje da se radi o ozbiljnoj kompaniji u koju treba da imamo poverenja, jer se upravo ti atributi vezuju za ove dve boje koje najčešće koriste banke i osiguravajuća društva. On dobro funkcioniše kao crno-bela reprodukcija i bio bi prepoznatljiv kao takav, jer je vrlo jednostavan. Znak je deskriptivan, jer stilizovani talasi opisuju prirodu usluga koje pruža „SBB“. Ton znaka je prigodan i u skladu sa marketing strategijom koja poručuje da "ako želimo da koristimo usluge kablovskog provajdera koji brine o nama, odnosi se prema nama kao prema prijateljju, a samim tim imamo poverenja u njega treba ta koristimo SBB usluge". Znak je veoma moderan i ima visok nivo grafičkog kvaliteta. Sadrži velikim slovima poruku „kupi me“, odnosno koristi mojje usluge. Znak bi bio primenljiv kao animacija na televiziji i filmu, jer je veoma jednostavan, a samim tim primenljiv u različitim medijima i teško da se može prevesti u 3D. Skraćenica SBB se lako izgovara na relevantnom tržištu, jer predstavlja ime kaplovskog provajdera čije ime izgovaramo svakodnevno koristeći bar jednu njegovu uslugu. Znak se ne može dovesti u vezu sa zvukom ili muzikom jer web prezentaciju ovog brenda ne prati nikakva muzika. Znak se ne koristi diskretno i nametljiv je. Dopadljivj je, meni najviše zbog boja koje me nekako smiruju.



Zaštitni znak oficijalnog sajta „Telenor“ je slovni i slikovni grafički znak. Slovni znak je skraćenica, nisam uspela na netu da pronađem puno ime ove skraćenice, ali pretpostavljam da je TEL skraćeno od Telecommunications (telekomunikacije), dok je NOR skraćenica od Norway (Norveška), jer je u Norveškoj sedište „Telenora“. Slikovni znak je metaforički stilizovano slovo T, u organskom obliku i to u obliku cvetića. Znak je veoma vidljiv i njegov grafički kvalitet omogućava njegovu brzu identifikaciju. Forma znaka prati funkciju, znak je veoma primenjiv na svim poželjnim aplikacijama, jer je apliciran na sve proizvode i usluge ovog mobilnog operatera. Web stranica „Telenor“ je proizvod dostupan javnostii i samim tim je zkonski zaštićen, tako da postoji mogucnost konflikta oko zaštite znaka. Jednostavan je i lak za razumevanje, privlači i održava pažnju. Više je nego pristojan i ne sadrži nikakve ni vizuelne ni jezičke elemente koji bi doprineli drugačijem prenošenju poruke, jer cvetić ne može da asocira na nešto negativno i zlonamerno. Koristi dve standardne boje i zadovoljava osnovno pravilo o ekonomskom korišćenju malog broja boja i standardnih boja. On dobro funkcioniše kao crno-bela reprodukcija i bio bi prepoznatljiv kao takav, jer je vrlo jednostavan i prepoznatljiv. Znak je deskriptivan, jer stilizovano slovo T u obliku cvetića ukazuje na to da su telenor usluge nešto sto je organsko, prirodno i svakidašnje. Sve pozitivne asocijacije koje su vezane za cvetić kao što su ljubav, prijateljstvo i spontanost, "Telenor“ povezuje sa svojim uslugama i odnosom sa korisnicima. Ton znaka je prigodan i u skladu sa marketing strategijom koja poručuje da "ako želimo da koristimo usluge operatera koji brine o nama, odnosi se prema nama kao prema prijateljju, a samim tim imamo poverenja u njega treba ta koristimo telenor usluge. Znak je veoma moderan i ima visok nivo grafičkog kvaliteta. Sadrži velikim slovima poruku „kupi me“. Znak bi bio primenljiv kao animacija na televiziji i filmu jer je veoma jednostavan, a samim tim primenljiv u različitim medijima i teško da se može prevesti u 3D. Skraćenica telenor se lako izgovara na relevantnom tržištu, jer predstavlja ime mobilnog operatera čije ime izgovaramo svakodnevno koristeći bar jednu njegovu uslugu. Znak se može dovesti u vezu sa zvukom ili muzikom, jer početnu stranicu web prezentacije ovog brenda prati prikladna muzika. Znak se ne koristi diskretno i veoma je nametljiv. Veoma je dopadljiv i mislim da je ovde dopadljivost ispred svih pravila.



Šta prvo pomislite kad vidite toliko često vidljiv znak NIKE??? Ono što meni prvo padne na pamet su vesele boje, kvalitet, svetski brend, sportska garderoba. Zaštitni znak oficijalnog sajta „Nike“ je slovni i slikovni grafički znak. Slovni znak je lično ime grčke boginje pobede koja se zvala Nika, a slikovni znak je metaforički znak u obliku kvačice kakve je grčka boginja imala na svojim sandalama. Znak je veoma vidljiv i njegov grafički kvalitet omogućava njegovu brzu identifikaciju. Forma znaka prati funkciju, znak je veoma primenjiv na svim poželjnim aplikacijama, jer je apliciran na sve odevne predmete ovog brenda. Web stranica „Nike“ je proizvod dostupan javnostii i samim tim je zkonski zaštićen, tako da postoji mogucnost konflikta oko zaštite znaka. Jednostavan je i lak za razumevanje, privlači i održava pažnju, jer je više nego poznat i prepoznatljiv. Više je nego pristojan i ne sadrži nikakve ni vizuelne ni jezičke elemente koji bi doprineli drugačijem prenošenju poruke. Nigde nisam čula ili pročitala da se lično ime Nika koristi u nekom negativnom kontekstu. Na web prezentaciji koristi crno-belu reprodukciju i zadovoljava osnovno pravilo o ekonomskom korišćenju malog broja boja i standardnih boja. Naglašavam na web prezentaciji, jer „Nike“ svoj zaštitni znak aplicira na svojim proizvodima u svim mogućim bojama. On dobro funkcioniše kao crno-bela reprodukcija, jer je vrlo jednostavan i prepoznatljiv. Znak je deskriptivan, jer opisuje kakvi su korisnici ovog brenda, odnosno da oni pripadaju grupi „pobednika“, odnosno, određenojj društvenoj grupi. Ton znaka je prigodan i u skladu sa marketing strategijom koja poručuje da "ako hoćemo da pripadamo određenoj grupi koju karakteriše posebnost treba da nosimo „Nike“. :-) Znak je veoma moderan, jer se konstantno menja i modernizujeu pogledu boja. Ima visok nivo grafičkog kvaliteta. Sadrži velikim slovima poruku „kupi me“, stalno menjajući boje znaka koje prilagođavaju situaciji i auditorijumu, želeći da pokažu da su inovativni i u skladu sa trendovima, a opet isti, zadržavajući osnovnu tipografiju slovnog zaštitnog znaka. Znak bi bio primenljiv kao animacija na televiziji i filmu jer je veoma jednostavan, a samim tim primenljiv u različitim medijima i teško da se može prevesti u 3D. Lično ime Nike se lako izgovara na relevantnom tržištu, jer je ime na engleskom jeziku kao najčešće korišćenom u većini zemalja u svetu, tako da ne zvuči kao opscena ili neželjena reč, koristi se u krajnje pozitivnom kontekstu iako većina ljudi ne zna ko je bila Nika. Znak se ne može dovesti u vezu sa zvukom ili muzikom jer web prezentaciju ovog brenda ne prati nikakva muzika. Znak se koristi diskretno, nije nametljiv i zauzima samo gornji levi deo web stranice. Meni se veoma dopada, ali to je naravno moje SUBJEKTIVNO mišljenje, jer ipak su ovo web stranice koje ja najčešće posećujem.






Zaštitni znak oficijalnog sajta „Miss sixty“ je slovni znak koji je metaforičko ime, jer su reči miss (gospođica) i sixty (šezdeset) engleske reč koje u prevodu na srpski jezik predstavljaju gospođicu od šezdeset godina. Ovim nam „Miss sixty“ daje do znanja kome su njegovi proizvodi namenjeni, odnosno sa su njegova ciljna grupa žene od 16 do 60 godina i poručuje ženama od 60 godina da mogu izgledati lepo, poželjno i biti u trendu :-) Znak je veoma vidljiv i njegov grafički kvalitet omogućava njegovu brzu identifikaciju. Forma znaka prati funkciju, znak je veoma primenjiv na svim poželjnim aplikacijama, jer je apliciran na sve proizvode ovog brenda. Web stranica „Miss sixty“ je proizvod dostupan javnostii i samim tim je zkonski zaštićen, tako da postoji mogucnost konflikta oko zaštite znaka. Znak je jednostavan i lak za razumevanje, predstavlja dve engleske reči neobične tipografije i svako ko imalo poznaje engleski jezik shvatiće zaštitni znak miss sixty. Meni je znak miss sixty uspeo da privuče pažnju, ali više to kako se izgovara neko sama tipografija znaka, miss sixty jednostavno dobro zvuči :-) Znak je pristojan, ne sadrži jezičke elemente koji narušavaju pristojnost i doprinose drugačijem prenošenju poruke. Koliko sam ja istražila engleske reči miss i sixty ni u jednom jeziku ne predstavljaju neke nepristojne reči. Znak je jednobojan, sadrži standardne boje i zadovoljava pravilo o ekonomskoj primenljivosti standardnih boja i malog broja boja. On dobro funkcioniše kao crno-bela reprodukcija i bio bi prepoznatljiv kao takav jer je vrlo jednostavan. Znak nije deskriptivan jer reči miss i sixty nemaju nikakve veze sa prirodom ovog brenda. Znak je moderan zahvaljujući modernoj tipografiji. On je dugotrajan, ali će vremenom morati da se modernizuje i prilagodi novim modnim trendovima. Miss sixty je visokog nivoa grafičkog kvaliteta, u njemu se krije simbolika i skriveno značenje i on poručuje “svi vi od 16 do 60 godina nosite naše proizvode i budite u trendu “. Većina zaštitnih znakova sadrži poruku „kupi me“, a naročito zaštitni znaci poznatih svetskih brendova koji proizvode garderobu, pa tako i miss sixty „viče“ kupi me :-) Znak bi bio primenljiv kao animacija na televiziji i filmu jer je veoma jednostavan, a samim tim primenljiv u različitim medijima. Smatram da se miss sixty teško može prevesti u treću dimenziju baš zbog svoje jednostavnosti. Reči miss i sixty se lako izgovaraju na relevantnom tržištu, jer su reči koje pripadaju engleskom jeziku kao najčešće korišćenom u većini zemalja u svetu, tako da ne zvuče kao opscene ili neželjene reči. Znak se ne može dovesti u vezu sa zvukom ili muzikom, jer web prezentaciju ovog brenda ne prati nikakva muzika. Znak se koristi diskretno, nije nametljiv i zauzima samo gornji levi deo web stranice. Meni se veoma dopada, ali to je naravno opet moje SUBJEKTIVNO mišljenje, volim kada neki naziv zvuči dobro, a miss sixty zvuči moćno:-)



0 коментара: