Kada pogledamo logo štampanih medija uglavnom možemo da zaključimo tip štampanog medija. Na većini štampanih medija piše da li su dnevne, nedeljne ili mesečne, da li su specijalizovane za određenu ciljnu grupu. Za razliku od televizije, kod štampe kada prvi put vidimo logo, bez predhodnog znanja, uglavnom možemo zaključiti da se radi o novinama. Logo dnevnih novina "Press" sastoji se od tri elementa, dva tekstualna dela i jednog slikovnog. Slikovni deo loga je podloga za tekstualni. Podloga za tekstualni deo je u crvenoj boji, dok je tekst u beloj boji. Kombinacija crvene i bele boje je česta zbog isticanja loga. Kod medija koji se bave informisanjem, politikom i sličnim sadržajima, crvena boja je prilično česta zbog značenja i uticaja. Crvena boja, prema nekim tumačenjima, može da znači brzinu, hrabrost, strast i dr. Kako se mediji bore da oni imaju ekskluzivne vesti onda možemo predpostaviti da će u svom vizuelnom indentitetu koristiti, diskretno ili indiskretno, upravo crvenu boju. Bela slova nemaju neku posebnu simboliku u ovom slučaju, ona su bela iz praktičnih razloga. Razlozi su, predpostavljam, ekonomske prirode. Kako bi maksimalno uštedeli, iskoristili su činjenicu da tekst u beloj boji na crvenoj podlozi je dovoljno upečatljiv. Novine su uglavnom na belom papiru, tako da nema potrebe nanositi dodatne boje i time poskupiti štampu novina. Sam naziv novina je deskriptivno ime jer objašnjava funkciju proizvoda. I drugi deo imena novina je deskriptivan jer nam govori o tipu proizvoda. Logo stoji u gornjem levom uglu. Logo zauzima po horizonatali oko jednu polovinu lista, dok po vertikali oko jednu osminu. Kada se jednom napravi logo i postavi uvek je dobro da se ni dizajn, a ni mesto loga ne menja. To je bitno zbog toga što menjanje kako mesta, tako i dizajna kod čitaoca izaziva određeni otpor. Ovo nam pokazuje koliko može biti nefleksibilan logo. Znak se dobro ponaša i kada je u crno beloj varijanti. Kod ovih novina logo nije odlučujući faktor za kupovinu novina. Odlučujući faktori kod novina su uglavnom teme kojima se bave ili kakav imaju odnos prema određenim temama. Naziv novina je takav da bilo kakva promena na teritoriji na kojoj izlazi ne može uticati da naziv postane neprikladan ili staromodan. Kada su birali naziv izabrali su da on može da bude dugotrajan.
Crvena podloga i bela slova su nešto što se često koristi. Kao i u predhodnom primeru tako je i ovde. Motivi za korišćenje sličnih komponenti su, najverovatnije, isti. Blic u svom logu sadrži jedan slovni deo i dva grafička dela. Slovni deo loga čini naziv Blic, što ga prema tome svrstava u grupu metaforičkih imena. Slova su bela osenčena crnom bojom. Senčenje slova mogu da se koristi kod dodatnog isticanja imena. Podloga je slikovni deo loga, dok drugi slikovni deo je animacija blica kod fotoaparata. Slika blica se može svrstati u figurativnu deskriptivnu grupu znakova. Svrstavamo je u ovu grupu zbog namere slike da nam prenese dve vrste poruke. Prva poruka može da bude da brzo reaguju, a drugi da sve to mogu propratiti adekvatnom slikom. Znak se nalazi na prvoj strani novina, u gornjem levom uglu. Zauzima jednu trećinu lista po horizontali, dok po vertikali ne zauzima velik prostor. Obzirom na poziciju na kojoj se nalazi i boje koje koristi, možemo zaključiti da je njegova primetnost pristojna, pa čak u maloj meri nametljiva. Kao i kod "Press"-a, znak ne privlači posebnu pažnju. Odluku da budu redovni čitaoci ne donose radi loga, već radi sadržaja. Uglavnom su znakovi kod dnevnih novina dugotrajni, to je uglavnom zbog navike čitalaca. Zbog tih navika logotipi dnevnih novina nisu fleksibilni. Ne menjaju se često i kada se menjaju to se radi posle ozbiljne analize. Zbog toga se dizajneri uglavnom trude da logotipi budu dovoljno jednaostavni i uočljivi.
Jedan od najstarijih vojvođanskih listova je "Dnevnik". Svoju tradiciji potenciraju logom. Njihov logo sastavljen je od deskriptivnih slovnih znakova. Slova su plave boje u specifičnom fontu karakterističan za ovaj list. Logo se nalazi na sredini prve strane lista. Pored njega nema ništa, dok iznad i ispod je tekst. Kada su odlučili da baš u plavoj boji bude njihov znak vodili su se značenjem boje. Asocijacije za plavu boju su pozdanost i poverenje. Upravo su to asocijacije o kojima su razmišljali dizajneri kada su znak pravili. Obzirom da je logo sastavljen od samo jednog elementa sa sigurnošću možemo reći da je jednostavan, a pored toga se može lako primenjivati na drugim dokumentima i mestima. Boja loga je prilično svetla što u nekim situacijama može da stvori problem vidljivosti loga. Površine na koje se logo nanosi moraju se pažjivo birati, što mož dodatno da stvori problem kod npr. reklamiranja. U ovom slušaju zakonska zaštita loga nije od presudne važnosti. Razlog je što ga ne prati takav imidž da neko ima koristi da ga kopira.
List 24 sata je dnevni list i izlazi samo preko radnih dana. Znak 24 sata nalazi se u gornjem levom uglu. Boja znaka je narandžasta i znak zauzima jednu trećinu po horizontali i jednu četvrtinu po vertikali. Obzirom na njegove dimenzije možemo reći da je znak dovoljno velik da bi mogao biti uočljiv. Mislim da nije slučajno narandžast znak, već ta boja znači prijatnost i radost, i zbog tog značenja je izabrana boja. Pored značenja ova nijansa je dovoljno vidljiva, ali i nepretenciozna. Pored toga što je znak u naradžastoj i u novinama preovladava ova boja. Znak jeste primenljiv jer nije previše komplikovan i može da se koristi na različitim podlogama. Znak nema grafičkih elemenata, već su samo tekstualni elementi. Kao što sam već napomenuo znak je jednostavan, i svojim nazivom sugeriše da su informacije dostupne 24 sata. Znak spada u deskriptivne tekstualne znake. Izbor da se u prvi plan stave brojevi nije loš izbor, jer uspeva da privuče pažnju. Kada sam prvi put video novine prvo sam se pitao „šta je ovo 24?“. Verujem da ja nisam izolovan primer, zato smatram da takvom kompozicijom znaka se može dobro privući pažnja. Prenošenje poruke da su budni 24 sata može da bude uspešno, ali što je najvažnije oni ne vređaju nikog sa tom porukom. Podloga na znaku je narandžasta, a slova u znaku su bela, to predstavlja dobru kombinaciju kada se znak koristi u crno – beloj varijanti. Znak, pored boje, sa tim fontom deluje prijateljski, ovaj znak ne govori kupi me, on govori nešto drugo, ja sam ti prijatelj uz kafu. Ovo je primer jednostavne kombinacije teksta, brojeva i boja. Nenametljiv i privlačan.
Link je specijalizovan časopis za profesionalce u medijima. Znak ovog časopisa se nalazi u gornjem levom uglu. Znak je tekstualan i nema slikovnih delova. Tekstualni znak je metaforički i znači veza. Ime ovog lista ne govori o kakvom je proizvodu reč, najverovatnije da vam neko kaže ime ovog lista pomislili bi ste na internet, jer se reč link najčešće vezuje za internet. Ime lista nije slučajno izabrano, već se želi sugerisati povezanost medijskih radnika u u jednim novinama. Povezanost se odnosi na razmenjivanje iskustva i savete za uspešniji rad u medijima. Veličina znaka utiče na veoma dobru vidljivost znaka. Pored toga što je znak bele boje, bez posebne funkcije boje, znak se može koristiti na različitim podlogama. Nakon ove moje konstatacije, da funkcija boje nije u prvom planu, možemo zaključiti da je bela izabrana iz praktičnih razloga. Jedan od tih razloga je korišćenje znaka u svim i na svim aplikacijama i varijantama. Znak je jednostavan, bez ikakvih namera da zaseni čitaoce. Lako je pamtljiv, jer je sam naziv reč koja se često upotrebljava. Pored jednostavnosti znaka, font slova je ozbiljan kakav treba da ima jedan specijalizovan časopis. Sve u svemu znak ispunjava sve one funkcije koje su dovoljne da ga čitaoc zapamti.
0 коментара:
Постави коментар